سیگنال فارکس   سایت بتکارت   Betcart   بتکارت   لایسنس رایگان نود 32   یوزر پسورد نود 32   سئو سایت   سفارش رپورتاژ آگهی   خرید دستگاه لیزر مو   لایسنس نود32   آپدیت نود 32   بک لینک   
دانلود آهنگ دشتي غمگين لري قديمي مجله خبري تخصصي موزيك

مجله خبري تخصصي موزيك
 
نويسندگان
لینک دوستان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 1856
چت باکس

دانلود آهنگ لري بختياري

انواع موسيقي در قوم لرهم اكنون موسيقي لري در قالب ترانه به هفت بخش تقسيم مي‌شود كه عبارتند از موسيقي و ترانه‌هاي غنايي و عاشقانه، موسيقي و ترانه‌هاي حماسه رزمي، موسيقي و ترانه‌هاي سوگواري، موسيقي و ترانه‌هاي فصول، موسيقي و ترانه‌هاي كار، موسيقي و ترانه‌هاي طنز و سرودهاي مذهبي. موسيقي و ترانه‌هاي غنايي و عاشقانه: شامل ترانه‌ها و آهنگ‌هايي است در وصال يا فراق معشوق مانند ترانه‌هاي هي لو، بينا بينا، كيودار يا نغمه‌هاي شيرين و خسرو، ساري خواني، ميربگي (ميرونه) و ده‌ها ترانه ديگر كه در مقام‌هاي مختلف موسيقي لري اجرا مي‌گردد. مانند جنگ لرو، دايه دايه يا مقام‌هاي موسيقي بدون كلام كه در رزم‌گاه و مسابقه به كار رفته‌اند، مانند جنگه را، سوارهو و نقاره.
پس از انقلاب ۵۷
موسيقي‌ سازيساز سرناكمانچه شش تكه پشت باز، موزه فلك‌الافلاكشاميرزا مرادي در حال نواختن ساز سرنا
سرنانوشتار اصلي: سرنادهلنوشتار اصلي: دهل
كمانچه (تال) نوشتار اصلي: كمانچه كمانچه موسيقي سنتي امروزه داراي چهار سيم مي‌باشد.

دانلود آهنگ لري بختياري جديد

تنبكنوشتار اصلي: تنبكتنبورنوشتار اصلي: تنبور
تاريخچه عليرضا حسين خاني در حال نواختن ساز تال
ترانه لري ترجمه فارسياَسبت و زين و كتلت زيه در مال اسبت به زين و كتل تو جلوي منزلگاه استدشمنو شادي كنان دوسو زنان زال دشمنان شادي مي‌كنند و دوستان زار مي‌زنندشمشيرت منه غلاف ترسم خورش زنگ شمشيرت در غلاف مانده ترسم زنگ بزند
كينه دارم بعد خوت وش وش بكنه جنگ چه كسي را دارم كه بعد از خودت با آن جنگ كنمدات برو كگو برو همه بران مو مادرت موي مي‌برد خواهرت موي مي‌برد همه گيسو مي‌برندهمه برن و كارد زنت و خنجر اگر همه با كارد موي برند همسرت با خنجر موي مي‌برد موسيقي و ترانه‌هاي كار: شامل ترانه‌هايي است كه مردان يا زنان به ويژه جوانان در هنگام كار، مانند جمع‌آوري هيزم، آب، شيردوشي و برداشت محصول مشك زني مي‌خوانند.
بررسي و تحليل ضرباهنگ ترانه‌هاهمت علي سالم در حال نواختن ساز تال ۴ سيمبررسي و تحليل ملودي ترانه‌ها

دانلود آهنگ لري شاد عروسي لرستان ميلاد بيرانوند

آميختگي فرهنگي با اين دستگاه سبب ايجاد گوشه شيرين خسرو در ماهور شده‌است.ويژگي‌هاي كلي موسيقي لري
ترانه دايه دايه ريشهٔ اين سرود حماسي لري طبق اسناد و روايت‌ها بدين صورت است:
موسيقي محلي لرستان چندان ناشناخته نيست؛ ولي برخلاف بسياري از موسيقي‌هاي نواحي ديگر ايران، از حيث مقامات محدود است و معمولاً در «دستگاه ماهور» اجرا مي‌شود.
مردم لرستان اصولا“ براين باور هستند كه سرودخواندن دركارهاي دسته جمعي باعث تقويت در كارشان مي شود.
نوازندگان و سرايندگان اين سرزمين توشمالها هستند كه ازجايگاه ويژه اي برخوردارند.▪ در لرستان نواهاي گوناگوني وجود دارد : ـ آهنگ سواركاري كه ويژه سواركاران است و سرشار از هيجان مي باشد.
ـ ( چمري ) يا ( چمريانه )، آهنگ عزايي است كه در مراسم سوگ زده مي شود.ـ تبرزكويي، اين نوايي بهاري است كه درهنگام كوچ نواخته مي شود.ـ نواهاي خديوي و مال ژيري كه ويژه فصل پائيز وهنگام كوچ است.
● موسيقي‌هاي آوازي (كلامي) و موسيقي‌هاي سازي ▪ موسيقي آوازي لرستان
● آوازهاي بدون ريتم يا با متر آزاد ▪ علي سونه (علي دوستي) متداول‌ترين اين آوازها، كه نقش بسيار مهمي را در اين موسيقي ايفا مي‌كنند، علي‌سونه است كه توسط مردان، به شيوهٔ تكي يا گاه به صورت مكالمات چهار يا پنج نفري (به حالت سؤال و جواب) همراه با كمانچه كه ساز ويژهٔ موسيقي لري است، اجرا مي‌شود. در بيان قدمت اين آواز همين بس كه آن را اصيل‌ترين، محبوب‌ترين، رايج‌ترين و مردم‌آشناترين نواي كهن مي‌شناسند.
بار كنيت تا بار كنيم دي ملك دلگير تو دِ غصه مه د حسرت هر دك پبيم پير رخت بر بند تا رخت بربندم از اين سراي دلگيركه تو از غصه و من از حسرت، هر دو با هم پير شده‌ايم.پيركه بيم كوركه بيم دو تا دو تامه موز بره دگزم منسم پايامه پير و كور گشتم و پشتم خميده شد،

دانلود آهنگ لري بختياري اصيل

▪ عزيزبكي و ميرنوروزي (عزيزبيگي و ميرنوروزي) ـ نمونه آواز عزيزبكي: درد دل يا مي‌كشم تا مي‌كنم پير يا مورم دو قورس‌ُ يا وطن دير
درد دل يا مي‌كشد مرا يا پيرم مي‌كند، نمونهٔ آواز ميرنوروزي: گردش چرخ فلك ني و مرادم شادي رت د خاطرم غم من و يادم گردش روزگار به كامم نيست، شادي از خاطرم رفت و غم به يادم مانده است.
▪ ساري خوني (ساريه خواني) آسمو اوري گرت تيره و تيره كي ديه كرو بواَ وايك بميره؟ كه ديده است پدر و پسر با هم بميرند؟
اي دله سي ديلرو هه مي‌زني زار يه تونو به ديلرويه دينه يار اي دل از هجر دهلران (كه يارت در آنجاست) پيوسته در زاري و ناله‌اي. ● انواع موسيقي آوازي ▪ آواهاي كار
ـ برزگري ,خرمنكوبي (گاهوله)، شيردوشي (گا دوشي)، مشك زني، برنج كوبي ـ آواهاي شادمانه ـ سيت بيارم، بينا بينا، سوزه سوزه، بزران بزران، هي لُو هي لُو ▪ آواهاي عاشقانه ـ كشكله شيرازي، كوش طلا، گنِم خر، قدم خير، اَي اَي، آفري قمرتاج، آواهاي عاشقانه، كيودار، كلنجه زرد، ماله ژير، بزران بزران، شيرين و شاميرزا، هاريلُو ▪ كلام‌هاي ديني ـ كلام‌هاي يارسان، چل سرو
▪ مويه‌ها ـ سرلشونه، مور، ساري خواني، هوره -ژَن چِر-، گوراني ▪ آواهاي دلتنكي و غريبي ـ عليدوستي، عزيز بگي، هوره«كو چر» و «سوار چر» ▪ آواهاي حماسي ـ شيرين و خسرو، شاهنامه خواني لري ولكي، قي دادُوا، حماسه كرمي، دايه دايه ▪ آواهاي طنز
ـ ماس فروش، هورم هورم، هي را سي سله، دُز ناشي ▪ آواهاي هجو ـ لالايي ها ● موسيقي سازي ▪ سازهاي لري ـ سرنا، دهل، كمانچه (تال)، تنبك (تمك)، تنبور.

دانلود آهنگ لري بختياري غمگين قديمي

▪ مقام‌هاي شادي – عروسي ـ رقص (سنگين سما، دوپا، سه پا، شانه شكي، اشكاري.ـ انوع ساز (سرنا، دهل، تنبك و كمانچه) ـ رقص و آواز (بينا بينا، كيودار، كلنجه زرد.▪ مقام‌هاي سوگواري: ـ نوع ساز (دهل، سرنا) ـ پاكتلي، چمري سحري، شيوني، ياري (ياره هو)
▪ مقام‌هاي عاشقانه و دلتنگي : ـ كمانچه، تنبك ـ قدم خير، كشكله شيرازي (دو گونه: گرمسيري و خرم آبادي)، عليسونه در بازتاب اين آينه از ارزش خاصي برخوردارند. .
شايان ذكر است كه جاي دارد پيشينه ي موسيقي ديار كهن لرستان، با تحقيقات و پژوهشهايي بسيار معرفي گردد همچنان كه كارهايي ارزشمند نيز صورت گرفته است، غرض حقير بيشتر فتح بابي براي دوستان هنر دوست است.موسيقي در لرستان از ديرباز از اهميت و نقش به سزايي برخوردار بوده است و در جاي جاي زندگي مردمان اين ديار حضوري پررنگ داشته است، غم و شادي، سور و سوگ، كار و فراغت و مردم لرستان از ديرباز با موسيقي انس و الفت خاصي داشته اند.سازهاي متداول در لرستان سه گروه اند: ۱) سازهاي زهي ( كمانچه و تنبور) ۲) سازهاي بادي ( سرنا و دوزله)
۳) سازهاي ضربي ( دهل و تنبك ) ▪ موسيقي لري را مي توان به انواع زير تقسيم كرد: ـ موسيقي شاديانه: در مراسم شادماني نواخته مي شود و گاه با رقص و آواز همراه است موسيقي عزا: در مراسم عزاداري اجرا مي گردد و اجزاي آن عبارت است از« سحري (اعلام مرگ كسي)»، « چمريانه »، «هرا» و مويه ها نيز كه در رثاي از دست دادن عزيزان خوانده مي گردد و بدون همراهي ساز است از اين نوع به شمار مي رود ـ موسيقي «كار»:
ـ موسيقي آوازي : شيوه هاي آوازي در لرستان بدين شرح است: ـ موسيقي اهل حق : نوعي موسيقي عرفاني است كه توسط اهل حق لرستان اجرا مي شود.ـ موسيقي خبر رسان : نوعي موسيقي است كه به وسيله آن پيامهاي مورد نظر به ديگران اعلام مي شود مانند موسيقي سحري ( اعلام مرگ كسي ) و موسيقي تولد و جنگ و.
با توجه به اينكه رقص نيز در لرستان از پيشينه اي كهن برخوردار است، جا دارد مختصر اشاره ايي نيز به اين موضوع داشته باشيم، گفتني است كه در لرستان از واژه ي رقص استفاده نمي گردد و معمولاً از واژه هايي چون «باخته»، «بازي»، «دَس گِرِتِه» استفاده مي گردد؛ چونان كه حكيم توس بازي «كراد» خواهر بهرام چوبين نزد خسرو پرويز را اينگونه هنرمندانه به نظم درآورده است: بزرگان به بازي به باغ آمدند همه ميش و آهو به راغ آمدند
موسيقي محلي لرستان چندان ناشناخته نيست؛ ولي برخلاف بسياري از موسيقي‌هاي نواحي ديگر ايران، از حيث مقامات محدود است و معمولاً در «دستگاه ماهور» اجرا مي‌شود. ميري، ‌قدم‌خير، اي اي وي وي، ضرب سنگين سماع، ضرب سه‌پا و ضرب دوپا كه براي مراسم رقص و عروسي است.
نداي موسيقي آنها از درونشان است بصورتي كه بسيار سوزناك است، بطوريكه براحتي شنونده با شنيدن آن پي به غم واندوه موجود درآن مي برد وبا آن موسيقي هم آوا مي شود. ▪ در لرستان نواهاي گوناگوني وجود دارد : - ياري و سحري نام دو آهنگي است كه ويژه سوگواري است و براي مراسم خاكسپاري مورد استفاده قرار مي گيرد.ـ آهنگ سواركاري كه ويژه سواركاران است و سرشار از هيجان مي باشد.
● موسيقي‌هاي آوازي (كلامي) و موسيقي‌هاي سازي
▪ موسيقي آوازي لرستان كنكاش در وقايع گذشته بر مردم لرستان و سيري در ژرفاژرف سرگذشت فرهنگي و تاريخي آن، در گرو بررسي موشكافانه در چهره‌هاي ناشناخته زندگاني نياكان سخت‌كوش اين مرز و بوم است.● آوازهاي بدون ريتم يا با متر آزاد ▪ علي سونه (علي دوستي)
بار كنيت تا بار كنيم دي ملك دلگير تو دِ غصه مه د حسرت هر دك پبيم پير پيركه بيم كوركه بيم دو تا دو تامه موز بره دگزم منسم پايامه پير و كور گشتم و پشتم خميده شد،

دانلود آهنگ لري بختياري در عصر جديد

▪ عزيزبكي و ميرنوروزي (عزيزبيگي و ميرنوروزي) ـ نمونه آواز عزيزبكي: درد دل يا مي‌كشم تا مي‌كنم پير يا مورم دو قورس‌ُ يا وطن دير
درد دل يا مي‌كشد مرا يا پيرم مي‌كند، نمونهٔ آواز ميرنوروزي: گردش چرخ فلك ني و مرادم شادي رت د خاطرم غم من و يادم گردش روزگار به كامم نيست،
▪ ساري خوني (ساريه خواني) آسمو اوري گرت تيره و تيره كي ديه كرو بواَ وايك بميره؟ كه ديده است پدر و پسر با هم بميرند؟ اي دله سي ديلرو هه مي‌زني زار
يه تونو به ديلرويه دينه يار اي دل از هجر دهلران (كه يارت در آنجاست) پيوسته در زاري و ناله‌اي.● انواع موسيقي آوازي ▪ آواهاي كار ـ برزگري ,خرمنكوبي (گاهوله)، شيردوشي (گا دوشي)، مشك زني، برنج كوبي ـ آواهاي شادمانه
ـ سيت بيارم، بينا بينا، سوزه سوزه، بزران بزران، هي لُو هي لُو ▪ آواهاي عاشقانه ـ كشكله شيرازي، كوش طلا، گنِم خر، قدم خير، اَي اَي، آفري قمرتاج، آواهاي عاشقانه، كيودار، كلنجه زرد، ماله ژير، بزران بزران، شيرين و شاميرزا، هاريلُو ▪ كلام‌هاي ديني ـ كلام‌هاي يارسان، چل سرو ▪ مويه‌ها ـ سرلشونه، مور، ساري خواني، هوره -ژَن چِر-، گوراني
▪ آواهاي دلتنكي و غريبي ـ عليدوستي، عزيز بگي، هوره«كو چر» و «سوار چر» ▪ آواهاي حماسي ـ شيرين و خسرو، شاهنامه خواني لري ولكي، قي دادُوا، حماسه كرمي، دايه دايه ▪ آواهاي طنز ـ ماس فروش، هورم هورم، هي را سي سله، دُز ناشي ▪ آواهاي هجو
ـ لالايي ها ● موسيقي سازي ▪ سازهاي لري ـ سرنا، دهل، كمانچه (تال)، تنبك (تمك)، تنبور.▪ مقام‌هاي شادي – عروسي ـ انوع ساز (سرنا، دهل، تنبك و كمانچه)

دانلود آهنگ لري بختياري مسعود بختياري

▪ مقام‌هاي سوگواري: ـ نوع ساز (دهل، سرنا) ـ پاكتلي، چمري سحري، شيوني، ياري (ياره هو) ▪ مقام‌هاي عاشقانه و دلتنگي : ـ كمانچه، تنبك ـ قدم خير، كشكله شيرازي (دو گونه: گرمسيري و خرم آبادي)، عليسونه
شايد پيشينه ي هنرهايي چون رقص و موسيقي به تمدنهاي نخستين بشري بازگردد، آن هنگام كه مردان و زنان نخستين به شكرانه ي شكار به پايكوبي و رقص مي پرداختند.سازهاي متداول در دانلود آهنگ هاي لري قديمي شاد لرستان سه گروه اند: ۱) سازهاي زهي ( كمانچه و تنبور)
۲) سازهاي بادي ( سرنا و دوزله) ۳) سازهاي ضربي ( دهل و تنبك ) ▪ موسيقي لري را مي توان به انواع زير تقسيم كرد: ـ موسيقي شاديانه: در مراسم شادماني نواخته مي شود و گاه با رقص و آواز همراه است موسيقي عزا: در مراسم عزاداري اجرا مي گردد و اجزاي آن عبارت است از« سحري (اعلام مرگ كسي)»، « چمريانه »، «هرا» و مويه ها نيز كه در رثاي از دست دادن عزيزان خوانده مي گردد و بدون همراهي ساز است از اين نوع به شمار مي رود ـ موسيقي «كار»:
ـ موسيقي آوازي : شيوه هاي آوازي در لرستان بدين شرح است: با توجه به اينكه رقص نيز در لرستان از پيشينه اي كهن برخوردار است، جا دارد مختصر اشاره ايي نيز به اين موضوع داشته باشيم، گفتني است كه در لرستان از واژه ي رقص استفاده نمي گردد و معمولاً از واژه هايي چون «باخته»، «بازي»، «دَس گِرِتِه» استفاده مي گردد؛ چونان كه حكيم توس بازي «كراد» خواهر بهرام چوبين نزد خسرو پرويز را اينگونه هنرمندانه به نظم درآورده است: بزرگان به بازي به باغ آمدند همه ميش و آهو به راغ آمدند
فرد رقصنده را نيز «بازِنَه» مي گويند؛ شايان ذكر است كه لفظ رقص و رقاص در بين لران كاربردي ندارد و گاه نيز موهن قلمداد مي گردد.چكيده
آنچه در اين مقاله در مورد موسيقي لرستان بيان شده است را مي‌توان در چند عنوان بطور خلاصه ذكر كرد:الف) تاريخچه موسيقي در لرستان بر اساس اسناد و شواهد تاريخي بر جا مانده از مناطق لر نشين.ب) جايگاه موسيقي در فرهنگ مردم لرستان بطو ري كه در هر مراسم و آيين اجتماعيِ مردمان اين مرزو بوم، موسيقي حضوري پر رنگ، عجين شده و ملموسي را داراست.د) موسيقي محلي لرستان و مقام‌هاي موجود در آنكه به دو بخش موسيقي آوازي (كلامي) و سازي تقسيم مي‌شود.
 ما به تنهايي ازگفتن سخني نو عاجزيم مگر به كمك نياكانمان وميراث گرانب‌هايشان.مقدمه:كنكاش دروقايع گذشته برمردم لرستان و سيري در ژرفاي سرگذشت فرهنگي وتاريخي آن درگرو بررسي موشكافانه درچهره‌هاي ناشناخته زندگاني نياكان سخت كوش اين مرز بوم است.
تاريخچه موسيقي درلرستانقطعه سفالي كه از [كاسو]‌ها يا [كاسي]‌ها درهزاره سوم پيش ازميلاد دركوهستان‌هاي زاگرس بدست آورده است سه انسان را د رحال رقص درنزديكي چادر‌ها يا كلبه‌هايي نشان داده است (تصوير 2)
جايگاه موسيقي درفرهنگ مردم لرستان مردم اين ديار مردمي سلحشور ومبارزهستند وموسيقيشان درارتباط با اصالتشان ساخته مي‌شود مايه ايي كاملاً متمايز نسبت به ديگر مناطق غرب كشور دارد، به علت روحيه سلحشوري، اشعار و سرود‌هايشان بيشترپيرامون محور مبارزات ومسائل اجتماعيشان است.موسيقي درلرستان، مانند ديگر جوامع ايلي ازاهميت و نقش بسزايي برخوردار است و مردم اين ديار ازديرباز با موسيقي انس والفت خاصي را داشته به گونه ايي كه درجاي جاي زندگيشان حضوري پررنگ و عجين شده و ملموس را دارااست.به طوركلي مي‌توان گفت كه طبيعت كوهستاني، زندگي ايلي وشرايط قومي وفرهنگي دركنار سرنوشت تاريخي ايلات لرستان به موسيقي اين منطقه رنگ وجلوه ايي خاص بخشيده، تنوع نغمات درموسيقي لرستان اصالت وفرهنگ مردمان اين ديار را هويدا مي‌سازد.
سازهاي رايج درموسيقي لرستان1- سازهاي بادي (Aereophones (): سرنا – دوزله – بلور2- سازهاي زهي (Chordophones) كمانچه – تنبور3- سازهاي كوبه‌اي (membranophones): تنبك (تمبك) – دُهُلموسيقي محلي لرستان

دانلود آهنگ لري غمگين برادر

موسيقي را مي‌توان در يك تقسيم بندي كلي به دو دسته باز شناخت:الف) موسيقي آوازي (كلامي) ب) موسيقي سازي1- آوازهاي شادمانه (عروسي)؛ ترانه‌هايي كه عملا بدون همراهي ساز و با هم آوايي زنان در مراسم عروسي اجرا مي‌شود و عبارتند از سيت بيارم، بينا بينا، بزران بزران
2- آواهاي عاشقانه: از ويژگي‌هاي ترانه‌هاي عاشقانه خصوصيات اشعار آن است كه خاص يك مقام نيست، يعني اگر بيتي را در مقا م سنگين سماع خوانديم مي‌توانيم آن را نيز در مقام دو پا، سه پا و يا شانه شكي نيز خوانده و اجرا كنيم.برخي از اين آوا‌ها عبارتند از:كچكله شيرازيكوش طلاآواهاي عاشقانه مانند:
3-كلام‌هاي ديني يا سروده‌هاي مذهبي:4-مويه‌ها (سوگواري):
5-آوا‌هاي دلتنگي و غريبي:عليدوستي يا عليسونه يكي از كهن‌ترين و رايج‌ترين آواز‌هاي لري است در گوشه ((داد)) دستگاه ماهور اجرا مي‌شود.6- آواز‌هاي حماسي:از انواع آواهاي حماسي مي‌توان به:شيرين و خسرو - شيرين و خسرو را برخي ((نظامي خوني)) خوانده‌اند از بهترين افرادي كه در اجراي آواز شيرين و خسرو تبحر بسيار داشته‌اند مرحوم استاد عليرضا حسن خاني يادكرد.
شاهنامه خواني لري و لكي:دايه دايه: ترانه ((دايه دايه)) مشهور‌ترين و پر آوازه‌ترين سروده لري در مقام سه پا بوده كه امروزه مرزهاي لرستان را در هم نورديده و بيشتر مردم كشور و موسيقي دانان، با اين تصنيف آشنايي دارند.7-آواز‌هاي طنز و هجو:اين ترانه‌ها اغلب به صورت في البداهه در هجو شخص يا موضوع يا مكاني سروده شده و برخي اوقات نيز با حركات نمايش طنز آلود فرد يا افرادي همراه بوده است از جمله اين اوا‌ها مي‌توان بهماست فروشهورم هورمهي راسي سله
هي نبات8-موسيقي آواز كار (ترانه‌هاي كار):ب- موسيقي سازي:
اين موسيقي آنچنان كه از اسمش پيداست با استفاده از سازهاي بومي و توسط نوازندگان محلي اجرا مي‌گردد.- مقام‌هاي شادي (عروسي):رقص (سنگين سماع، دو پا، سه پا، شا نه شكي، اشكاري):و قتي صداي ساز بلند مي‌شود لر‌ها دوست دارند كه با آن همراه شوند.نوع ساز: (سرنا، دهل، تنبك، كمانچه)رقص و آواز: (بينا بينا، كيودار، كلنجه زرد)
2- مقام‌هاي سوگواري:نوع ساز (دهل، سرنا) موسيقي سوگواري بيشتر جنبه آييني داشته و در مراسم عزاداري از روزگار كهن تا كنون كاربرد فراوان دارند معروف‌ترين مقام‌هاي آن عبارتند از:پاكتليچمري يا چمرانهسحري - نواختن اين مقام نوعي بيدار باش در سحرگاهان بوده در گذشته هنگام نواخته شدن اين مقام توسط سرنا بر فراز بام‌ها و بلندي‌ها، ايلات از وقوع يك خبر مهم مطلع مي‌شوند خود را آماده شركت در آن مراسم مي‌كردند بالطبع در هنگام جنگ نيز خود را آماده شركت در نبرد مي‌كردند.شيونيياري
كريمخاني3-مقام‌هاي عاشقانه و دلتنگي (كمانچه و تنبك)
ساير محققان ،از جمله پژوهندگان كرد مانند:آيت الله مردوخ كردستاني با استناد بر ساختار كهن زبان لري (نسبت به ساير گويش هاي همجوار )،بر اين اصالت تاكيد كرده اند چنانچه فاروق صفي زاده در تاييد تاريخ مردوخ آورده است : جايگاه لرها به مركز پهلوي كهن خيلي نزديك بوده واز آميزه با بيگانگان هم دور بوده اند ، حتي از ملت كلده وآشور هم چندان اثر پذير نشده اند و تغيير گويش نداده اند (اديان باستاني ايران64:1385)bg pattern
همچنين اثر ديگري كه نشانگر رقص جمعي و شايد يك نوع تهيج و هماهنگي افراد به هنگام كارهاي دسته جمعي است در ميان اين آثار وجود دارد

منبع  سايت دانلود آهنگ جديد ريتم تاپ ritm.top

 https://open.spotify.com/album/7m9rRr57xRdo3aaUVRnxLW
https://www.musicgenreslist.com
https://www.digitalmusicnews.com/2016/04/07/most-popular-music-genres-america/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۲:۵۷ ] [ تبسم ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

به مجله خبري تخصصي موزيك خوش آمديد.
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب